Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Bedevaart Fulda 5-7 januari

Bedevaart Fulda 5-7 januari

In de voetsporen van St. Bonifatius naar Fulda! Van 5 t/m 7 januari kun je mee op winterse bedevaart naar Duitsland. St. Bonifatius heeft veel betekend voor de missie in de lage landen en is co-patroon van bisdom Haarlem-Amsterdam. Hij ligt begraven in Fulda en daar gaan we hem opzoeken. Ga je mee?

Bedevaart

Wie is Bonifatius naast dat hij in 754 n. Chr. bij Dokkum is vermoord? Ontdek zijn levensverhaal en hoe hij zich heeft ingezet voor de bekering van de Friezen. Wat kunnen wij vandaag de dag met zijn voorbeeld? Samen met Marius Hübner van bisdom Fulda denken we na over hoe we als kerk meer verwelkomend kunnen zijn voor nieuwe gelovigen. Natuurlijk brengen we een bezoek aan het graf van St. Bonifatius in de dom van Fulda. Tegenover deze prachtige dom staat ook nog een middeleeuws kerkje gewijd aan St. Michaël, welke we niet kunnen overslaan in ons bezoek aan Fulda.

Traditie van de Drie koningen

In Nederland vieren we het feest van de Openbaring des Heren/Epifanie, ofwel Driekoningen doorgaans op de zondag rond 6 januari. Echter wordt in andere landen dit feest op 6 januari zelf gevierd samen met een hoop tradities. We zullen de liturgie van dit feest op zaterdag 6 januari vieren met bisschop Michael Gerber in de Dom van Fulda en wie weet krijgen we nog iets van de Duitse traditie mee.

Praktische info

Vertrek vrijdag 5 januari om 9.00 uur vanaf Sloterdijk, aankomst in Fulda rond 15.00 uur. Zondag 7 januari rond 21.00 uur terug op Sloterdijk.

Wat: Bedevaart Fulda, St. Bonifatius

Wie: 18-30 jaar

Wanneer: 5-7 januari

Kosten: €97,50 (dit is een gesubsidieerd bedrag, maar mochten de kosten nog steeds te hoog zijn dan horen we dat graag)

Aanmelden kan tot uiterlijk 20 december!