Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Jongere van de maand oktober: Jesper Joosten

Jongere van de maand oktober 2018: Jesper Joosten

Jesper Joosten (16) ging afgelopen zomer naar het tienerkamp BreakOut op het diocesaan heiligdom OLV ter Nood in Heiloo. Samen met een groep van 90 tieners en medewerkers was er 5 dagen tijd voor sport, spel, gebed, plezier en geloofsverdieping. Jesper was zo enthousiast dat hij een reünie organiseerde voor zijn kampgenoten in hartje Haarlem.

Jong Bisdom Haarlem waardeert deze actie en geeft Jesper de titel van eerste jongere van de maand.

Hey Jesper, jij hebt woensdag 24 okt een reünie georganiseerd voor de tieners van het tienerkamp BreakOut 2018. Waarom wilde jij graag een reünie organiseren voor deze groep?

Hier waren 2 redenen voor:
1. Ik had met een aantal mensen er al over gehad dat het leuk zou zijn als er een reünie zou komen.
2. Met dit soort evenementen blijf je fysiek contact houden met de tieners en begeleiders naast digitaal contact of met gemaakte vrienden afspreken. Maar dat fysieke contact vind ik persoonlijk belangrijker dan het digitale contact.

Kun jij omschrijven wat het tienerkamp BreakOut is?

BreakOut is een jaarlijks tienerkamp waar alles wat er gedaan kan worden gecombineerd wordt, van sport en spel tot catechese momenten tot de heilige Mis tot het kampvuur met mooie verhalen, liedjes en gebeden tot de aanbidding en de biecht tot aan de mannendag en de vrouwendag.

Kom je naar BreakOut 2019 en waarom zouden anderen daar ook naartoe moeten gaan?

Ik zelf zou naar BreakOut 2019 gaan omdat ik nu al 3 keer ben geweest en gewoon niet meer zonder kan. Voor anderen die nog niet zijn geweest: het is een geweldig kamp vol liefde van God, vol plezier een hoop lachen en geen moment van verveling.

Wat hebben jullie tijdens de reünie gedaan?

We begonnen de reünie met een wedstrijd voetbal vervolgens zijn we naar de Bavo kathedraal gegaan en hebben de toren beklommen, we zijn bovenin de koepel geweest, hebben de klokken mogen luiden, hebben veel verhalen gehoord van Kapelaan Johannes, zijn bovenop de vrouwentoren geweest met uitzicht over Haarlem en toen weer naar beneden gegaan om vervolgens pizza te halen. We hebben de reünie afgesloten met een speciale aanbiddingsgelegenheid in de St. Josephkerk (Haarlem) met na afloop wat drinken en een kampvuurtje.

Wat voor talenten heb jij nog meer naast jouw organisatietalent?

Mijn talenten zijn: ik ben muzikaal, als ik iets echt wil dan kan ik het, doorzettingsvermogen, sportief, behulpzaam, zorgzaam en ik ben bijna altijd vrolijk en optimistisch.

Dit was de eerste editie van ‘jongere van de maand’. Wil jij iemand nomineren die zich inzet voor de kerk binnen het bisdom, stuur dan een mailtje naar info@jongbisdomhaarlem.nl en vertel waarom deze persoon in aanmerking komt voor de titel jongere van de maand.

WhatsApp Image 2018-10-30 at 09.40.34 (4).jpegWhatsApp Image 2018-10-30 at 09.40.34 (2).jpegWhatsApp Image 2018-10-30 at 09.40.34 (1).jpegWhatsApp Image 2018-10-30 at 09.40.34.jpeg