Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Nieuwe Jongerengroep in Hoorn

Nieuwe jongerengroep Hoorn

Op 10 februari is er een nieuwe jongerengroep van start gegaan in Hoorn! Afgelopen zondag was de tweede bijeenkomst van de jongeren. De eerste avond was bedoeld om kennis te maken met elkaar. Deze tweede avond werd er gezellig vooraf gegeten met elkaar. We zijn blij met dit nieuwe initiatief en wensen de jongeren een gezegende tijd!

Faiththalk

De jongerengroep draagt de naam 'Faithtalk'. Aan de hand van de catechismus gaan ze met elkaar in gesprek om kennis op te doen over het katholieke geloof en elkaars ervaringen en visies op het geloof te horen. De catechismus is een boek waarin de leer van de Katholieke Kerk is gebundeld. Dit naslagwerk was een wens van bisschoppen die zich in 1985 verzamelde voor een buitengewone synode. In 1992 kwam de officiële Catechismus van de Katholieke Kerk uit. Voor die tijd waren er lokale catechismussen, welke nog steeds gedoogd zijn te gebruiken.

Naar aanleiding van de catechismus is er deze eerste bijeenkomsten gesproken over het ontmoeten van God in de schepping, God leren kennen met de rede, over God spreken en de Heilige Mis. Vragen die spelen bij de jongeren worden gesteld en waar mogelijk beantwoord. Elke avond is er een priester/diaken aanwezig om verdere toelichting te geven op de soms moeilijk te begrijpen teksten uit de catechismus en het beantwoorden van vragen.

Ook op zoek naar een jongerengroep?

Jongeren vanuit de hele regio zijn welkom. Zo komen er jongeren vanuit de regio Wieringerwerf, Hoogkarspel, Bovenkarspel en natuurlijk Hoorn zelf. Kom jij nou uit een hele andere regio en ben je op zoek naar een tiener- of jongerengroep bij jou in de buurt, stuur een mailtje naar info@jongbisdomhaarlem.nl Hopelijk kunnen we dan voor jou een plek vinden waar jij je kunt voeden in geloof en medegelovige jongeren kunt ontmoeten.

Faithtalk.png