Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   WJD Panama   >   WJDag 25 maart Hilversum - Find Courage!

WJDag 2018 'Find Courage'!

Het jongerenplatform nodigt iedereen tussen de 16 en 30 jaar oud uit om naar de jaarlijkse Wereldongerendag te komen. Deze vindt plaats op 25 maart 2018 in Hilversum vanaf 11.00u. en zal tot ongeveer 18.00u. duren. De gedachte die de Paus ons voor dit jaar heeft meegegeven 'Vrees niet Maria, want gij hebt genade gevonden bij God (Lc. 1, 30)'. Uit deze gedachte hebben we het thema voor deze WJDag ontrokken ‘Find Courage’, ‘Vind Moed’.

Stress to Impress

We hebben het allemaal druk, er gebeurt veel in ons leven en wat we doen moet perfect zijn. Veel jongeren zijn dagelijks  bezig met ‘Social Media’. Er wordt van alles gepost, gedeeld en geliked, maar vooral, leuke, stoere en blije verhalen. Vrienden, kennissen en beroemdheden iedereen lijkt een top leven te hebben. Ook zelf kan je natuurlijk niet achterblijven en moet je de wereld laten zien hoe interessant en perfect jouw leven is. We hebben allemaal wel iets met dit fenomeen, genaamd ‘Stress to Impress’! Sanne Kooiman, jonge documentaire maakster neemt ons mee met haar eigen korte docu en gaat met ons het gesprek aan over hoe wij hierin worden meegetrokken. Kijk met ons deze herkenbare documentaire, ga met Sanne in gesprek en vraag je af hoe jij hiermee om gaat.

Wat is ons antwoord hierop?

www.jongekerk.nl_Pater Ignatius Maria Ringhofer.jpgWat doen we hieraan? Hoe kunnen we met deze stres goed om gaan? Schrik niet, het vraagt soms om moed om nieuwe stappen te zetten. Gaan we door waar we mee bezig zijn, of kiezen we juist een hele andere weg. Waar vind jij de moed, om de juiste keuze te maken, te doen wat goed is en wat God van ons vraagt? Br. Ignatius Maria zal met ons samen op zoek gaan naar de antwoorden die we daarvoor in ons geloof en de kerk kunnen vinden. ‘Vind Moed!’ met behulp van onze Heer. Wat vinden we dan bij ‘De Heer’? Hoe tackel jij het fenomeen ‘Stress to Impress’ in je eigen leven? Doe je dat alleen of samen met Hem!

www.jongekerk.nl_WJD_logo_PanamaWJD Panama

De volgende internationale WJD is in januari 2019 in Panama. Wij vertellen je deze dag de nieuwste updates over deze reis! Het belooft bijzondere editie te worden met veel eigen keuzes voor programma.

Vermist

LET OP: Dan nog even dit! Een waardevol object uit de sint Vitus kerk is gestolen en wij gaan samen zoeken naar de dader. De politie heeft een aantal verdachten aangehouden, die jullie zullen ondervragen. Ook is het belangrijk om het gebied te doorzoeken van de misdaad voor mogelijke aanwijzingen en bewijsmateriaal. Is het de dirigent van het parochie koor, die vindt dat hij te weinig eer krijgt van de parochie of is het toch de pastoor?

Programma

De dag zal beginnen met een eucharistieviering in de Vituskerk te Hilversum. We bieden een lunch aan, sprekers zullen ingaan op het thema, er is een actief onderdeel en een afsluitende borrel! Kortom, een mooi begin van de goede week. Zien we jou 25 maart?

11:00u. Eucharistieviering
12:30u. Lunch
13:15u. Verdieping Sanne Kooiman en pater Ignatius Maria
15:00u. Vermist spel
16:15u. Snacken
16:40u. WJD promotie
17:00u. Afsluitende borrel

Details:

Datum:

25 Maart

Locatie:

Emmastraat 5

Tijd:

11:00u. t/m 18:00u.

Vervoer:

De kerk is makkelijk te bereiken met de auto, parkeren is vrij (?)
Met het openbaar vervoer kom je er ook makkelijk, vanaf station Hilversum is het
ongeveer 10 minuutjes lopen.

Entree:

€ 5,- (incl. lunch, programma en borrel)*

*Als het bedrag een belemmering vormt om te kunnen komen, graag even contact opnemen met Matthijs Jansen, mjansen@bisdomhaarlem-amsterdam.nl

Aanmelden: