Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Wereldjongerendag(en)   >   WJD-gangers op de fiets vertrokken

WJD-gangers op de fiets vertrokken

Met tien man (m/v) sterk staan ze voor de Vitus­kerk in Hilversum opgesteld: de onverschrokken wielrenners die in veertien dagen tijd plus een rustdag op de fiets naar de Wereld­jongerendagen in Krakau gaan.

Op zondag 10 juli 2016 vertrokken ze na een Mis in de St. Vitus­kerk en voorzien van de zegen door Mgr. Jan Hendriks en pastoor Jules Dresmé richting het oosten.

In Duitsland aangekomen

De groep wordt gesponsord door verschillende organisaties die duidelijk op de oranje rennerstrui prijken. Een bezemwagen volgt de groep en vervoert de bagage. Kapelaan Johannes van Voorst is een van de fietsers. De eerste korte etappe bleef nog in Nederland, Maandag­ochtend zijn de renners de Duitse grens gepasseerd en inmiddels zijn ze op de Duitse camping aangekomen.

1500 Kilometers

Al met al hebben zij zo’n 1500 km voor de boeg naar het einddoel: Krakau, stad van de H. paus Johannes Paulus II, van de Goddelijke Barm­har­tig­heid en zr. Faustina en van de Wereld­jongerendagen.

Dare2share

Over een dag of tien gaan ook de andere deelnemers richting Krakau, per bus of zelfs per vliegtuig. De reis uit het bisdom Haarlem-Amsterdam - Dare2share - met ruim 120 deelnemers gaat eerst naar Praag voor een voor­programma, om via Auschwitz ook in Krakau uit te komen. Daarnaast gaan jongeren uit het bisdom met andere reizen mee, een groep jongeren gaat bijvoorbeeld met de reis van de neocatechumenale weg op stap die een eigen na-programma heeft; ook de Vereniging voor Latijnse Liturgie heeft een reis, evenals alle bisdommen en verschillende ordes en bewegingen. Alles bij elkaar gaan er tegen de duizend jongeren uit Nederland naar Krakau.

Volg de fietsers via

Volg de Fietsers!