Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Jongere van de maand januari Michael

Jongere van de maand januari Michael

Michael (26 jaar) is naast zijn studie jongerenwerker in de Blessed Trinity church in Amsterdam. Hij wil de jongeren graag laten groeien in geloof. Ook uit zijn keuze om The Missionary School te gaan doen blijkt dat hij de vreugde van het geloof graag wil uitdelen. Daarin is hij een voorbeeld voor anderen en jongere van de maand.

Hey Michael, vanwaar de keuze om jongerenwerker in de Blessed Trinity te worden?

Na mijn vormsel was er destijds geen actief jongerenplatform in onze parochie, mede hierdoor hadden sommige parochianen het idee dat na het vormsel de geloofsvorming ‘klaar’ is. Persoonlijk had ik in deze periode het verlangen naar meer geloof en diepgang, maar was er geen aanbod. Gelukkig werd in 2009 de parochiale jongerengroep Seeds of Hope tot leven gewekt, en ben ik sindsdien lid.

Nadat de voormalige jongerenwerker besloot het stokje over te dragen naar een van de jongeren, besloot ik in eerste instantie hiervan af te zien, omdat ik nogal onzeker was. Ik had het advies van de wijlen pastoor Fr. Murray gekregen om in gebed te gaan. Nadat mijn huidige ‘collega’ Daniëlla mij benaderde om samen met haar het stokje over te nemen, voelde ik dat mijn gebeden waren verhoord, en ik ben sindsdien ondanks mijn onzekerheden medeverantwoordelijk voor het jongerenwerk in de parochie.

Wat motiveert jou om het geloof door te geven?

Eerder heb ik gezegd dat sommigen het idee hebben dat het ‘klaar’ is na het vormsel, maar ik heb mogen ervaren dat het dan echt ‘begint’. Persoonlijk leer ik zoveel van de jongeren in onze groep, dat ik niet enkel kan spreken van doorgeven. Ik ontvang ontzettend veel van hen.

Het is ook een soort vicieuze cirkel. In vergelijkbare trend beginnen we bij Jezus, de weg, de waarheid en het leven. Waarbij we Hem persoonlijk mogen leren kennen, over Hem leren, zijn liefde mogen ervaren en delen om wederom naar Hem te (be)keren. Die vreugde kunnen we niet voor onszelf houden, en is om door te geven.

Je doet mee aan The Missionary School, hoe bevalt het?

De Missionary School heeft al mijn verwachtingen overtroffen, tot nu toe voel ik mij na elk weekend veel rijker op zowel spiritueel als persoonlijk gebied. Over de geloofsverdieping en geloofsvorming kan ik zeggen dat ik enorm veel heb geleerd. En met ons werk voor de startup gepaard met de verschillende workshops ben ik meer over mijzelf weten te komen. Het mooie is dat de combinatie van geloof en startup ons de gelegenheid geeft om missionair te worden en hierin te groeien.

We zijn met een mooie groep jongeren (12!) met elk een eigen mooie personaliteit. De activiteiten die we gezamenlijk doen maakt het extra leuk en zorgt ook voor verbroedering en vriendschap, omdat we gezamenlijk hetzelfde pad bewandelen en groeien in geloof. The Missionary School bevalt zeer goed!

Wat is jouw droom voor de toekomst van de kerk?

Dat wij allen mogen groeien naar de eenwording in Christus. En dat jongeren/de komende generatie(s) hierin een prominente rol in mogen spelen.

-

Graag zou ik deze nominatie graag willen opdragen aan de leden en leiders van Missionary School, de parochianen en in het bijzonder de jongeren van The Blessed Trinity, onze pastoor Fr. Peter en mijn ‘collega’ Daniëlla. Ik heb veel aan hen te danken en zou jullie willen vragen om ons te gedenken in jullie gebeden.

Wil je iemand nomineren, stuur een mailtje naar info@jongbisdomhaarlem.nl