Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Over ons   >   Jongerenplatform

Jongerenplatform

Hoe fijn is het om uit te delen waar je enthousiast over bent? De jongeren van het jongerenplatform willen graag hun enthousiasme over een leven met God met jou delen. We willen graag samen kerk zijn en elkaar vinden in onze zoektocht. Samen ons verdiepen en groeien. Jij wil toch ook gezien worden en met vrienden zijn?

Samen

Vanuit het hele bisdom hebben jongeren zich aangesloten bij het platform om voor jou activiteiten te organiseren om met andere gelovigen of nog zoekende jongeren samen te zijn. Dit jaar is dat een team onder leiding van onze humorvolle voorzitter Nick (Julianadorp): de verbindende vicevoorzitter Jesper (Schagen), de sociale mediakrachten Juliana en Lilian (Hoogkarspel) en de creatieve notuliste Rosemarie (Hoorn). De altijd bezige bij Carolien Hoogenboom (Haarlem) is de schakel naar het bisdom.

Talenten

Talenten gebruiken en ontwikkelen is onderdeel van deze ervaring. Misschien wil jij ook wel jezelf verder ontplooien binnen dit jongerenplatform. Stuur dan een mailtje naar info@jongbisdomhaarlem.nl  Ook al ben je nog jong in het geloof of weet je niet wat je goed zou kunnen, bij ons mag je op ontdekkingstocht samen met anderen.

Benieuwd geworden wat er wordt georganiseerd?

Een inspirerende wereldjongerendag op 20 november, een weekendje in Den Helder en een groots paasgala dat zijn zomaar wat activiteiten. Ook zijn we bezig met een sponsoractie voor de wereldjongerendagen naar Lissabon 2023. Dat wordt een samen zijn met een miljoen andere jongeren van over de hele wereld. Zie jij het al voor je?

Lijkt het je leuk om het Jongerenplatform te komen versterken? Aarzel niet en stuur een mailtje naar info@jongbisdomhaarlem.nl

jplogo.JPG

Geschiedenis

Het Jongerenplatorm is ontstaan na de Wereldjongerendagen in Parijs (1997). Een groep jongeren kwam heel enthousiast terug en overlegden met elkaar hoe ze dit enthousiasme op andere jongeren konden overbrengen. Want, zo meenden zij, de wereldkerk is jong en leeft, en dat moet iedere jongere in het bisdom weten! Ze zijn daarom begonnen met het organiseren van activiteiten. En met succes!