Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Tieners   >   Gezinspastoraat: Marleen en Jeroen

Gezinspastoraat: Marleen en Jeroen

Op het hoogfeest van St. Jozef, start van het Jaar van het Gezin, presenteren wij de medewerkers  van het nieuwe gezinspastoraat van Bisdom HA:

Het is ons gegund vanaf 1 april in het bisdom mee te mogen bouwen aan het gezinspastoraat. Graag willen we ons kort voorstellen. Wij zijn Jeroen & Marleen van Kreij, negen jaar getrouwd en ouders van drie kleine kinderen. Sinds zeven jaar wonen we in Almere.

Als ouders willen wij graag het geloof centraal stellen in ons gezinsleven en in de opvoeding van onze kinderen, maar we ervaren ook dat het soms moeilijk is om in hectiek van iedere dag ruimte te maken voor het geloof. We realiseren ons dat de Kerk, de Sacramenten en het Woord van God de ankers zijn die we nodig hebben als gezin, maar we slagen er lang niet altijd in het geloof een centrale plek in ons dagelijks leven te geven en onze kinderen gelovig op te voeden. ‘Bouw voor mij een huis, dan kom ik onder jullie wonen’, zegt God tegen Mozes (Ex. 25, 8). We horen deze roep van God ook in ons eigen hart klinken. Wij verlangen er als ouders naar om in ons gezin ruimte voor God te maken zodat Hij meer aanwezig kan komen.

Als medewerkers van het gezinspastoraat willen wij graag meehelpen aan het bouwen van dat huis voor alle gezinnen in het bisdom, in de hoop dat de Heer zijn intrek neemt en zo meer onder ons aanwezig kan komen. We starten met deze functie vanuit de droom dat de zondag in de lokale parochie voor steeds meer gezinnen de plek kan zijn voor ontmoeting met de Heer en voor families om samen verdieping in het geloof te zoeken. We hopen in contact te komen met mensen die onze droom delen en bereid zijn hun talenten in te zetten om samen met ons te bouwen en eens per maand de zondag toegankelijker en aanstekelijker te maken voor gezinnen!

Wil jij samen met ons de familiezondagen mee vormgeven in jouw parochie? Welke ideeën heb je daarbij? Wij komen graag met je in contact! gezin@bisdomhaarlem-amsterdam.nl

Jeroen & Marleen